Wednesday, February 17, 2021

02/17/2021 System outages Update 1:15pm

 We are currently experiencing water outages in Salem, Newberg, Otis, and West Linn/Lake Oswego due to loss of power.


PGE and Pacific Power have not provide an estimate on when power service will return. Once full service is back we'll be able to provide water again.


If you are a customer in the Lombard water systems.

We're aware that some homes have power. Partial power service has been restored but not enough to run the pumps. Please be patient while power is being restored.


If you are a customer in the College Park/Penticton water systems:

We are currently running the water system using only the Penticton pump house. This is the smaller of the two pumps houses and was not designed to run the full system. While we are running on this single pump please use water sparingly. If you see an issue with low flow/pressure it is due to this. Once the College Park pump house is back online service will return to normal.


If you are a customer in the Boulder Creek system:

We were experiencing issues with our control systems. We have since have corrected this issue but the upper reservoir is empty and will take time to fill back up. Please be patient while our system catches back up.


Customers in the Illahe Water system: PLEASE CONSERVE WATER

Although some customers have power restored there is still issues with the power system as a whole. Until that issue is corrected we are unable to pump water to our reservoirs. If power returns temporarily the pumps will start pushing water back up to the reservoirs.

Any customer on the high pressure water line which includes El Dorado, some of Cherokee, some of Deer, and some of Torry Pines. Due to the low reservoir we are unable to keep the booster pumps running that provide higher pressure water. Due to this you may have some water but at very low pressure. Once regular power service has been provided and we can start filling the reservoirs we can enable the booster system to provide regular water pressure.


We appreciate your patience while we work to correct these issues


Thanks,

Hiland Staff






Actualmente estamos experimentando cortes de agua en Salem, Newberg, Otis y West Linn / Lake Oswego debido a una pérdida de energía.

PGE y Pacific Power no han proporcionado una estimación sobre cuándo volverá el servicio de energía. Una vez que se recupere el servicio completo, podremos proporcionar agua nuevamente.

Si es cliente de los sistemas de agua Lombard.

Somos conscientes de que algunos hogares tienen energía. Se ha restablecido el servicio de energía parcial, pero no lo suficiente para hacer funcionar las bombas. Tenga paciencia mientras se restablece la energía.



Si es cliente de los sistemas de agua de College Park / Penticton:


Actualmente estamos operando el sistema de agua usando solo la casa de bombas Penticton. Esta es la más pequeña de las dos casas de bombas y no fue diseñada para operar el sistema completo. Mientras estemos funcionando con esta única bomba, use agua con moderación. Si ve un problema con flujo / presión bajos, se debe a esto. Una vez que la casa de bombas de College Park vuelva a estar en línea, el servicio volverá a la normalidad.



Si es cliente del sistema Boulder Creek:

Estábamos experimentando problemas con nuestros sistemas de control. Desde entonces, hemos corregido este problema, pero el depósito superior está vacío y llevará tiempo volver a llenarse. Tenga paciencia mientras nuestro sistema se recupera.



Clientes en el sistema Illahe Water: POR FAVOR CONSERVE EL AGUA
Aunque a algunos clientes se les restauró la energía, todavía hay problemas con el sistema de energía en su conjunto. Hasta que se corrija ese problema, no podemos bombear agua a nuestros depósitos. Si la energía regresa temporalmente, las bombas comenzarán a empujar el agua hacia los depósitos.

Cualquier cliente en la línea de agua de alta presión que incluye El Dorado, algunos de Cherokee, algunos de Deer y algunos de Torry Pines. Debido al bajo nivel del depósito, no podemos mantener funcionando las bombas de refuerzo que proporcionan agua a mayor presión. Debido a esto, es posible que tenga un poco de agua pero a muy baja presión. Una vez que se haya proporcionado el servicio eléctrico regular y podamos comenzar a llenar los depósitos, podemos habilitar el sistema de refuerzo para que proporcione una presión de agua regular.

Agradecemos su paciencia mientras trabajamos para corregir estos problemas.



Gracias,

Hiland Water